Tekijä: Outi

  • Kätkö kateissa

    Saimme tänään surullisen viestin VHI:ltä. Geokätkömme Kotkanpesä oli tuhottu. Kotkanpesä oli kirjaimellisesti laitettu maan tasalle, ja vaikka kävimme sitä etsimässä, pesää ei löytynyt.

    Ilkka etsii kotkanpesää

    Metsuri tiesi kertoa, että puut haetaan jo tänään, joten on vielä pienen pieni mahdollisuus, että kätköpurkki löytyisi.

    Tämä on ensimmäinen menetys geokätkentätaipaleellamme. Harmittaa, että tuhon omaksi päätyi vielä sellainen purkki, jonka tekemiseen tarvittiin vähän tavallista enemmän aikaa ja vaivaa.

    Ilkan joululahja viuhuu ilmassa

    Ilkka olisi tänään halunnut ostaa ilotulitteita, mutta sain hänet järkiinsä. Isoimmatkin pommit ovat ihan surkeita kissan pieruja, joten rahan haaskausta koko ilotulitehomma.

    Sen sijaan Ilkka marssi alennusmyynteihin ja osti itselleen myöhästyneeksi joululahjaksi kahvakuulan. Nyt ilmassa viuhuu iso murikka, joka kelpaa ovenpönkäksi, jos ei muuhun. Kesällä sitä voi käyttää verkonpainona.

    Olihan tuo ihan tehokasta kuntoilua, mutta pelottaa, että kuula kirpoaa kädestä ja singahtaa kohti telkkaria. Onneksi nyt joulun aikaan ollaan katsottu niin paljon telsua, että voidaan jäädä telkuttomalle tammikuulle, jos oikein huonosti käy. Viinikaappi on jo matkalla huoltoon…

  • Ilotulitteet myyntikieltoon

    Tukes asetti tänään yli sata Suomen Ilotulite Oy:n ilotulitetta myyntikieltoon. Ihan vain mielenkiinnosta selvitin, mistä ilotulitteista on kyse. Listalla (xls) on monta tuttua nimeä.

    Nimissä herätti hilpeyttä se, että ilotulitteiden nimet voisivat ihan hyvin löytyä myös aikuisviihteen harrastajan DVD-kirjastosta. Raaka-Arska, Mahtitykki ja Jumbojytky voisivat edustaa karskimpaa kuvausta, kun taas Norsun töräys, Hulvaton Huligaani ja Rytkettä ja rytinää olisivat hieman leikkisämpiä versioita samasta asiasta.

    Fireworksphoto © 2006 Chris | more info (via: Wylio)

    Jokaiselle jotakin

    Pienemmille segmenteillekin löytyisi omansa. Lepakko, Herran pieksut, Venetsiasuihku ja Munakranaatti Eko löytäisivät varmasti nekin oman katsojakuntansa. Perinteisempää linjaa edustaisivat Kunkkutykki ja sen jatko-osa Jättitykki, Kanuuna, Super suuri sankari, Big One ja Kallen kanuuna.

    Eikä unohtaa sovi kerronnallisempaa ja romanttisempaa puolta: Happy time, Just married A, B ja C, Tulisuudelma Big ja Venus.

    Näitä elokuvia ei kuitenkaan vielä ole tehty eikä Suomen Ilotulite Oy varmasti suhtaudu suosiollisesti nimien käyttämiseen jatkossakaan. Tämä viesti on kirjoitettu ihan vaan huumormielellä 😉

  • Jouluretkellä Savonlinnassa

    Käytiin kinkun syönnin lomassa vähän ulkoilemassa pikkupakkasessa – oli vain 28 astetta pakkasta! Tänään ei paistanut aurinko, mutta muuten luonto näytti erityisen kauniilta.Kuvakollaasi löytyy täältä.

    Parasta koko reissussa oli se, että heti kotona katoimme pöydän ja laitoimme ruuat valmiiksi ja sitten kylpöä ropsutimme vastoilla oikein pitkän kaavan mukaan niin, että jäätyneinkin kankku hohti kuumuuttaan.

    Pukki kävi jo

    Saunan jälkeen söimme joulupäivällisen. Pukki oli kai käynyt ulkoilureissumme aikana, kun löytyi lahjakassi porstuasta.

    Nytpä on hyvä uudessa unipuvussa ja villasukissa katsella leffoja Ilkan joululahjaksi ostamasta blu-ray -soittimesta ja siemailla Irish coffeeta. Uusi Dolce Gusto -keitin kiehauttaa niin mainiot espressot, että suu menee ihan sipuliksi!  Ja jos kahvidrinkki ei maistu niin senkun vaan ottaa viinikaapista punkkupullon ja siemaisee siitä siivut.

    Nyt toivotamme Ilkan kanssa yhdessä oikein rauhallista ja mukavaa joulua perheenjäsenillemme ja ystävillemme.

  • Jotain muutakin tullut tehtyä

    Google AdWordsin kiitosvideo on niin hassun hauska, että pakko laittaa se näkyviin. Ilkan ja minun viimeisin ponnistus sukulaisten nettisivujen päivityksessä oli Railin kukka eli Ilkan tädin yritys, joka tekee mm. tauluja morsiuskimpuista. Käytimme siihen muualta säästyneet Google AdWords -mainosrahat, ja siksi AdWordsin kiitosvideo on näköjään tehty Railin kukasta.

    Railin kukka in the moon

  • Temmellystä systereiden kanssa

    Minulla on kolme systeriä, ja ne ovat kaikki karvaisia ja nelijalkaisia. Yksi niistä, Heta-niminen, oli oikein kiinnostunut joululahjoista, joita yritin tänään paketoida salaa. Hetaa niin harmitti, että kaikki herkut laitettiin paperiin ja annettiin jollekin Joulupukille.

    Niiden kahden muun kanssa käytiin eilen hirvimetsällä. Paras haukku saatiin, kun minä ja ”muut ukot” paloiteltiin päivän ainoaa saalista. Awa ja Wiki nuuskuttivat ja kiertelivät katselemassa hirviä monta reissua päivän mittaan, mutta kun ei löytynyt niin ei löytynyt.

    Isä, ei biologinen niille kolmelle, yritti ajaa kurauttaa autonkin kyljelleen ojaan, kun niin innoissaan hirviä jäljitti. Minä ponnistelin mörönpelottelulihakset äärimmilleen (ja isä vähän lapioi) niin johan nousi auto takaisin baanalle.

    Mutta nyt on pukin lahjareissu tehty pohjoiseen, ja niille, jotka ovat olleet kiltteinä, jotain on jätetty aattoa odottamaan.

    — Post From My iPhone